Framtider. Jag visar vad du har för framtider att välja på.

Framtiden finns i pluralis!

Det finns inte en framtid för ditt företag utan flera. Du kan välja en av framtiderna, genom att beskriva ditt företag, din idé och din kundnytta på ett sätt att det leder till just den framtid du har valt.

Men många undrar vad det finns för framtider att välja på? Jag visar dig. I ett projekt skissar jag upp dina framtider som affischer på en vägg, du samlar ihop dina närmaste, vi går igenom, diskuterar och väljer. När vi är klara finns ett alternativ kvar.

 

Så här går det till:

-   Jag går igenom befintligt material: planer, säljpresentationer, websida, osv.

-   Jag går igenom de viktigaste konkurrenterna.

-   Jag fabricerar ett antal framtidesscenarior i form av affischer och går igenom dessa med dig.

-    Vi arrangerar en workshop med dig och andra nyckelpersoner på företaget.

-   Jag sammanställer resultatet och du kan sedan konkret använda det som texter på websidan, i säljpresentationer, pressreleaser osv.

Jag har gjort framtidsscenarior enligt den här modellen för ett antal företag. Hör av dig så berättar jag mer om de erfarenheterna.

Countryside road through winter field with forest on a horizon

Vilken av dina framtider ska du välja?